Virtuaalitalli Ninovanin Tallikirja
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Virtuaalitalli Ninovanin Tallikirja

Ninolaisten kohtaamispaikka.


Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Lewan päiväkirja

2 posters

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1Lewan päiväkirja Empty Lewan päiväkirja Su Marras 11, 2012 2:19 am

Sanni

Sanni
Tallinomistaja
Tallinomistaja

Wamblee, "Lewa"
Hoitaja: Veera

http://kumisaapas.net/ninovan

2Lewan päiväkirja Empty Ensimmäinen tarina Ma Marras 19, 2012 7:13 am

Veera


Hoitaja

Olin saanut hoitohevosen Ninovanista - ja mikä ihaninta niin oli tämä puhdasverinen mustangi, ori! Nyt olin siis menossa katsomaan oria jota omistaja oli kuvaillut "ei kaikkein helpoimmaksi, mutta potenttiaaliseksi", minua siis luonnollisesti jännitti sillä uusi paikka, uudet tavat ja ennenkaikkea Wablee - hoitohevoseni.

Kello näyttää jotakuinkin yhtä kun saavun tallipihaan. Katselen ihastuneesti ympärilleni, kylläpä paikka näyttääkin hienolle! Bongaan pian lähistöllä hevosia laitumen aidan takana tarkkailevan naisen, kävelen hänen luokseen ja esittäydyn "Hei! Olen Veera, Lewan uusi hoitaja, mistähän mahtaisin löytää paikan omistajan?". Nainen kääntyy ja vastaa sitten "Ai hei! Eipä sinun etsiä tarvitse, olen Sanni ja omistan tämän paikan. Jospa näyttäisin sinulle paikkoja ja sitten saisit tutustua Lewaan?". Ilahdun kun minun ei tarvitse kummemmin etsiä Sannia, joten vain nyökkään vastaukseksi. Sanni hymyilee ja lähtee kanssani samalla selostaen missä mitäkin on. "Tuolla kauempana on maneesi ja kenttä" Sanni sanoo ja viittaa suunnalle jossa näen valkoiset kentän aidat sekä vieressä suuren ja valkoisen rakennuksen joka on ilmeisesti siis maneesi. Seuraavaksi Sanni kertoo minulle kauempana sijaitsevasta maastoesteradasta sekä tallin tarhaus sekä laidun järjestelyistä. Tämän tietopaketin jälkeen kävelemme talliin jonka Sanni esittelee, pian olen niin sekaisin paljosta tietomäärästä että hyvä kun nimeni muistan.

Hetken kuluttua olemme suuren ruohotarhan edessä, siellä näyttäisi asustavan kaksi mustangi oria. "Tuo musta on yksityiseni Bodaway eli Bondi, ja Wablee on sitten tuo toinen" kuulen Sannin kertovan ja katsahdan mustaa hevosta, sitten käännän katseeni Lewaan ja huokaisen onnellisena. "Onpa se komea!" sanon ääneen ja kuulen Sannin sanovan että on aika antaa hevosille tarhoihin päiväheinät. Nyökkään ja tarjoudun auttamaan. Sanni hyväksyy avuntarjoukseni joten menemme hakemaan heinää tallista. Ensin viemme heinää toisessa tarhassa oleville tammoille joita on kolme, samalla Sanni esittelee tammat. "Tuo hiirakko on Chilaili eli Lintu, voikko on Kenda ja sabino taasen Sawni", hienon näköisiä tammoja - kieltämättä!

Kun hevoset on ruokittu niin Sanni sanoo että voisin hakea Lewan sisälle ja vaikka harjata sen näin aluksi, sillä tänään ei olisi tunteja. Suostun tähän, joten Sanni tulee mukaani varmistamaan että saan orin kiinni. Se ei olekkaan ihan helppoa silla Bondi juoksee edellä ja Lewa perässä - ympäri laidunta. Huokaisten kaivan taskussani olevan porkkanan palasen ja yritän houkutella Lewaa sillä. Pian ori huomaakin porkkanan ja porhaltaa ravissa luokseni, sujautan äkkiä riimun päähän. Annan Lewan syödä porkkanan ja talutan pörhistelevän orin sitten ulos portista. Huomaan vasta nyt että Lewa ei ole kovin korkea, mutta sitäkin massavampi ja komeampi. Talutan ja ihailen komeaa, pää korkealla tepsuttavaa oritta joka meinaa kokoajan rynnätä tammatarhan suunnalle. Kun pääsen talliin ja saan Lewan sidottua kiinni turvallisesti niin huokaisenkin helpotuksesta.

Olen pian huomannut että Lewa ei todellakaan ole niitä helpoimpia harjattavia. Ori nimittäin on kahdelta puolen kiinni, mutta tepsuttaa ja loikkii silti kuin kaniini. Huokaisen syvään ja koitan saada orista tahraa irti - muuten ori alkaakin jo olla ihan valmis, kaviotkin sain putsattua vaikka se kovan työn takana olikin. Kun tahra lopulta irtoaa niin lähden taluttamaan villisti käyttäytyvää oria takaisin ulos. Matka on melkolailla samanlainen kuin hakumatkakin, minä saan riuhtoa oria henkenikaupalla oikeaan suuntaan - eli orin mielestä "väärään suuntaan", olisihan toisella suunnalla tammojakin.

Saatuani Lewan vapautettua katselen hetken kun se laukkaa Bondin kanssa, sitten lähden onnellisena kotiin päin.

----------

Harjaus + 3 p
Talutus + 1 p
Motivaatio + 4 p

Kivan kuuloinen ensitapaaminen teillä! Onneksi vietereillä varustettu Lewa ei sentään päälle pomppinut, vaikka kuulostaakin hyvin tyypilliseltä itseltään tuon paikoillaan heilumisen suhteen. Ensi kerralla voikin käydä orin kanssa vaikka maastoja pälyilemässä talutellen, jos haluaa jotain extremeä kehiin! ;D

- Sanni

Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa