Virtuaalitalli Ninovanin Tallikirja
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Virtuaalitalli Ninovanin Tallikirja

Ninolaisten kohtaamispaikka.


Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Ehdotus: Ninovaniin roolipelaamisosio

3 posters

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1Ehdotus: Ninovaniin roolipelaamisosio Empty Ehdotus: Ninovaniin roolipelaamisosio Ke Marras 21, 2012 7:12 am

Tintti



Hassua laittaa tänne ehdotusta, kun en virallisesti vielä ole edes pelaaja

Olen harrastanut roolipelaamista suurinpiirtein 8 vuotta, ja havaitsin, että tämä harrastuksen muoto voisi sopia tännekin ihan mukavasti, joten heitän ehdotuksen ilmoille.

Mitä roolipelaaminen on?
Roolipelatessa pelaaja, otetaan esimerkiksi minut itseni, luo hahmon. Otetaan esimerkiksi tuleva intiaani hahmoni, mies nimeltä Aquene. Koska tämä on virtuaalitalli, täytyy luoda myös hevonen. Kuvitellaan nyt sitten, että minulla on intiaanimies nimeltään Aquene joka omistaa hevosen lenmpinimeltään Chuck.

Jotta voidaan roolipelata, tarvitaan toinenkin pelaaja jolla on hahmo. Sitten itse asiaan.

Roolipelaaminen foorumilla ja/tai internetissä on ikäänkuin jatkonovellin kirjoittamista, jossa saa liikuttaa ja päättää vain oman hahmonsa tekemisistä. Vastapelaaja päättää vastavuoroisesti oman hahmonsa tekemisistä.

Esimerkiksi täällä voisi vuorotellen minä ja vaikka ylläpitäjä Sanni kirjoitella peliin, missä hahmomme ovat menossa vaikka ratsastuslenkille. Vuorotellen reagoiden siihen, mitä vastapelaaja on viestissään tehnyt, esimerkiksi jos in kysytty kysymys, haistettu että jossakin savuaa tai mainittu että tuulee, niin siihen on hyvä viestissään reagoida.

Täällä nuo roolipelit voisivat jäädä hieman taka-alalle, että pysyttäisiin yhä virtuaalitallimaailmassa. Minusta tämä olisi ainakin hupia, ja näin saisi luotua tallin sisälle ihan oikeitakin suhteita (ihastumisia, vihastumisia). Pisteitäkin voisi peleistä saada, riippuen mitä mieltä ylläpitäjä on, sillä roopipelit saattavat venyä useankin sivun mittaisiksi tarinakollaaseiksi, joista olisi vaikea antaa pisteitä.

Kaipaan nyt mielipiteitä, ennenkuin alan asiaa sen enempään esittelemään ja ehdottelemaan

2Ehdotus: Ninovaniin roolipelaamisosio Empty Vs: Ehdotus: Ninovaniin roolipelaamisosio Ke Marras 21, 2012 10:35 am

Latu

Latu
Hevosenomistaja

Hauska idea, itselläni 8-vuotta kestänyt foorumipelausura tuntui tyssänneen kun olen nykyisin vain pikseliponeillut, mutta ehkäpä tällä saisin oman inspikseni takaisin. Toisi myöskin varmasti lisää vuorovaikutusta päiväkirjatarinoihin.

http://www.latuntalli.webs.com/

3Ehdotus: Ninovaniin roolipelaamisosio Empty Vs: Ehdotus: Ninovaniin roolipelaamisosio Ke Marras 21, 2012 12:15 pm

Sanni

Sanni
Tallinomistaja
Tallinomistaja

Monia roolipelejä pyörittäneenä voin sanoa, että tämä ajatus kyllä kiehtoo. Latua kompaten, päiväkirjamerkintöihin saisi varmasti elämää tätä kautta ihan kivasti. Mutta mutta..

Jos lisään yhden roolipelialueen, jonne kaikki pelit pelattaisiin? Pitäisi tehdä kyllä pelimuodotkin sitten kaikille selväksi ja ihan jonkinlainen sääntö topikki väsätä, että jokainen ymmärtää varmasti roolipelaamisen idean. Toisaalta roolipelaamalla voisi sitten korvata itse päiväkirjamerkintöjä niin, että pelatun pelin linkittäisi päiväkirjaan?

Tämä on kyllä kehittämiskelpoinen idea <: ajatuksia otetaan vastaan!

http://kumisaapas.net/ninovan

4Ehdotus: Ninovaniin roolipelaamisosio Empty Vs: Ehdotus: Ninovaniin roolipelaamisosio Ke Marras 21, 2012 12:44 pm

Latu

Latu
Hevosenomistaja

Jos vaikka ilmoitustaululle tms. heittäisi vähän priiffausta pelin säännöistä, sekä selvitystä mikä on villakoiran ydin niille jotka eivät ole ennen roolipelaamiseen tutustuneet? :>

http://www.latuntalli.webs.com/

5Ehdotus: Ninovaniin roolipelaamisosio Empty Vs: Ehdotus: Ninovaniin roolipelaamisosio Ke Marras 21, 2012 12:46 pm

Sanni

Sanni
Tallinomistaja
Tallinomistaja

Jees, kokoan jonkun pähkinänkuoren ja heittelen vaikka vähän kyselyä tämän asian tiimoilta! <:

http://kumisaapas.net/ninovan

6Ehdotus: Ninovaniin roolipelaamisosio Empty Vs: Ehdotus: Ninovaniin roolipelaamisosio Ke Marras 21, 2012 3:09 pm

Tintti



Oooh. Ihanaa että idea sai tuulta alle

Ja ajattelinkin, et olis kiva jos olis vaan yksi alue jonne kaikki ropellukset menis, ettei pääpaino sentä menis ropellukseen.

Sponsored content



Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Similar topics

-

» Indin päiväkirja

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa